Dag 07 – Min bästa vän

Det här är den sjunde av 30 texter under 30 dagar:

Jag har många bästa vänner som jag älskar, och det vet ni om! Men om jag ska välja en så måste det bli Cilla. Hon har varit min bästa vän varje dag i 35 år, och så länge har ni andra inte stått ut än! Så den här är till dig darling! (35 år i sträck Bettan!) Alla ni andra klasskompisar, arbetskamrater, släktingar och annat löst folk får bara tjuvlyssna! Förresten, Bettan får också lyssna, och alla ni andra från förr (fast det räknas inte om man inte träffas numera! Vi måste ses!). Sofia och Ullis får lyssna. Och vännerna på Ven är ju också bästisar. Och ni som jag kallar min fru (Jag är ledsen att ni får veta på det här sättet att ni är flera), och Lotta som funnits för mig när ingen annan varit nära, kolleger som jag delat allt med (fast so-lärarna är bättre än ni andra så det så). Syster yster och syster dyster får också lyssna. Okej då Robban, du med. Men låten är bara vald till dig Cilla,
du är Queen för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0